Ashalayam werkt ruim 33 jaar met de meest kwetsbare kinderen in de miljoenenstad Calcutta. Father George, de directeur, vertelt:  “In mijn boek dat binnenkort uitkomt schrijf ik over de talenten van straatkinderen. Hun straatvaardigheden zijn levensvaardigheden. Denk bijvoorbeeld aan doorzettingsvermogen, flexibiliteit, aanpassingsvermogen, mensenkennis en nog veel meer. Kinderen die veel moeilijke dingen hebben meegemaakt hebben een groot uithoudingsvermogen. Ze hebben oog voor anderen, zijn vrijgevig en behulpzaam. Om aanwezig te zijn in hun leven, naast ze te staan als ze omgaan met verschillende problemen op sociaal, emotioneel gebied of in contact  met hun familie, vind ik heel waardevol.

Samenwerking met Raja

Het is fijn daarbij ook steun te krijgen van organisaties als stichting Raja. Stichting Raja is zeer geïnteresseerd in het belang van kinderen en is heel betrokken bij de projecten die ze steunen. Het was ook heel fijn dat er extra steun kwam de armoede die door corona ontstaan is bij zoveel gezinnen. Die noodhulp was precies wat op dat moment nodig was.

De toekomst

Het blijft een uitdaging om alle kinderen die het nodig hebben, hulp en begeleiding te bieden. Om hen van straat te halen, weer met hun familie te herenigen, op te leiden en te begeleiden tot zelfstandige volwassenen. We werken steeds meer aan bewustzijn in de maatschappij over hoe je kwetsbare kinderen kunt helpen, welke rechten zij hebben. Zodat nog meer mensen zich inzetten voor deze kinderen in de knel.

Graag wil ik tegen alle donateurs zeggen: we zijn u allen dankbaar! We waarderen uw aanwezigheid in het leven van onze kinderen. We hopen dat u de liefde en dankbaarheid van onze kinderen voelt.”