Group foster homeSinds half 2020 steunen we, met dank aan Wilde Ganzen en u als donateur, (ex-)straatkinderen en hun pleegouders die hen een veilig thuis in een gezin bieden.

De 18 jongens en meisjes die nu in een gezinssituatie opgroeien, laten grote sprongen zien in hun ontwikkeling. Hun schoolprestaties gaan vooruit, ze zitten lekkerder in hun vel en ze hebben het gevoel ergens bij te horen. Ook zien we dat een gezinssituatie hen helpt om beter met traumatische gebeurtenissen uit het verleden om te gaan.

Iedere 6 maanden wordt er gekeken of de situatie van de biologische familie van deze kinderen verbeterd is, in de hoop dat ze uiteindelijk naar hun eigen familie terug kunnen keren.

Er is budget om nog 12 extra kinderen in pleeggezinnen te ondersteunen. Helaas is dat vanwege de coronacrisis uitgesteld. De lokale overheidsinstellingen zijn op dit moment druk met het bestrijden van de corona pandemie en hebben al hun andere werk stilgelegd. Dus ook de procedures die moeten worden gevolgd voor het plaatsen van pleegkinderen. Het gaat langzaam de betere kant op in Bangalore, en we hopen dat pleegzorg dan ook snel weer prioriteit krijgt van de overheid, zodat er nog 12 kinderen een veilig thuis geboden kan worden.