verpleegsterKent u Protima nog? Ze volgde de opleiding tot verpleegster. In 2015 was ze klaar met haar 3-jarige opleiding waarna ze nog een periode werkervaring opdeed in het ziekenhuis in Ranchi, 1.000 kilomter van Calcutta, waar zij ook haar opleiding volgde. Zij wilde destijds haar eerstverdiende salaris aan Ashalayam doneren. De directeur van Ashalayam wilde dat ze dit voor zichzelf hield, maar vond dit natuurlijk wel een heel bijzondere blijk van waardering.

Protima werkt nu als verpleegster in een overheidsziekenhuis in Calcutta. Ze schrijft dat ze zonder de steun van Ashalayam, Stichting Raja en natuurlijk de Raja donateur die haar opleiding betaalde, nooit had kunnen bereiken wat ze nu heeft bereikt.

Protima vindt het fijn zelfstandig te zijn en geld te verdienen met haar werk. Ze is gelukkig en hoopt haar werk te kunnen blijven doen. Ze hoopt een eigen huis te vinden. Ook spaart ze om een vervolgopleiding te kunnen volgen en een nog betere baan te vinden.