corona'Wij zijn banger voor de honger dan voor het virus". Deze uitspraak horen we veel. De totale lockdown in het land van 1,3 miljard inwoners heeft grote gevolgen voor vooral de allerarmsten.

Alle activiteiten van onze partnerorganisaties op stations, markten en straten zijn stilgelegd, trainingen en opleidingen zijn tijdelijk gestopt. De kinderen in de noodopvang worden door vast personeel begeleid. Zij zijn al bijna 2 maanden fulltime aan het werk om de kans op besmetting zo klein mogelijk te maken. Gelukkig is iedereen nog gezond. De kindertelefoon, die een van onze partners runt, gaat  door. Zij kunnen kinderen in acute nood nog wel van dienst zijn en ophalen indien nodig. De kinderen in de pleeggezinnen krijgen telefonisch begeleiding.

Tegelijk ondersteunen onze partners de meest kwetsbare families buiten de noodopvang met voedselhulp. Dagloners, mensen die hun werk nu niet uit kunnen of mogen voeren, hebben honger. In totaal hebben zij nu zo'n 14.000 families (gemiddeld 5 personen) voedselhulp kunnen geven. Pakketten bevatten rijst, linzen, olie, aardappelen en kruiden.

Meer hulp is nodig. Kunt u iets missen? Donaties zijn meer dan welkom op NL22 INGB 0006 1325 46 o.v.v. noodhulp corona. Bedankt voor uw steun!

corona

corona4

logovoeteninaardezwartwit               logosnickersdebruijnzwartwit          youbedogrijs           thumbnail StichtingDeGrootsteFamilieHelptZwW       vastenactie grijs