LifeSkillsOnze partner Ashalayam in Calcutta investeert niet alleen in schoolse vaardigheden van straatkinderen, maar ook in allerlei andere vaardigheden, zogenaamde ‘life-skills’. Dit zijn bijv. sociale en communicatieve vaardigheden, zoals het omgaan met tegenslagen en relaties aangaan en onderhouden. Ashalayam vindt de life-skills training van wezenlijk belang voor de ontwikkeling van ex-straatkinderen naar zelfstandige volwassenen.

De life-skills training werd eerder door externe trainers georganiseerd. De medewerkers van Ashalayam hebben nu geleerd om de training zelf te geven. Daardoor gaan de kosten van de trainingen omlaag. Bovendien kunnen de straatkinderen de training dan volgen bij medewerkers die ze al kennen en vertrouwen. Daarnaast hoopt het project door de aanschaf van een 'smartclass' de lessen innovatiever en afwisselender te maken.

Met steun van het Wim Tijhaar Educatiefonds zijn de medewerkers getraind en hebben de jongens uit klas 10 hun eerste training gehad, over kritisch denkvermogen.

haella zw      hofstee             ASN grijs      Mutthatara grijs       Pelgrimshoeve grijs            logojdgrotezw    Logo Mijndomein

Logo Books 4 Life grijs                logo MVR 480 grijs          youbedogrijs                    thumbnail StichtingDeGrootsteFamilieHelptZwW  logo Louisa Stichting PMS     vastenactie grijs