ashalayamHelpt u mee om de kinderen een fijne kerst te bezorgen? Met uw bijdrage kunnen we de kinderen op de projecten in Calcutta en Bangalore een nieuw setje kleren aanbieden. Per kind kost dit 7,50 euro. Uw bijdrage kunt u overmaken naar: NL22 INGB 0006 1325 46 onder vermelding van ‘kerstactie 2018’.

Bijvoorbaat hartelijk dank!

We vroegen de directeur van onze partnerorganisatie in Calcutta om te beschrijven hoe het kerstfeest bij Don Bosco Ashalayam in Calcutta gevierd wordt. Zijn antwoord kunt u hieronder lezen.

BRIEF VAN DIRECTEUR DON BOSCO ASHALAYAMParakonath

Beste donateurs van Stichting Raja,

Met dank aan de trouwe steun van Stichting Raja vieren de kinderen van Don Bosco Ashalayam in Calcutta al jaren een geweldig kerstfeest. Met de gulle gaven van de Raja donateurs kunnen wij nieuwe kleren en schoenen kopen voor de kinderen op onze projecten. De jongens krijgen een shirt, broek en schoenen en de meisjes een shirt en rok of een Indiase “salwar kameez”. Ook de kinderen die (nog) niet bij ons op het project wonen, maar alleen naar onze maandelijkse feestelijke bijeenkomst komen, krijgen nieuwe kleren. Zij wonen nog op straat of op het station, maar slapen soms in onze nachtopvang.

De kinderen op onze projecten leven toe naar het kerstfeest. Ze zijn gezamenlijk druk met de voorbereiding. Er worden kerststallen gemaakt in elk van onze huizen. De kinderen studeren ook dansjes, liedjes en toneelstukjes in voor de gezamenlijke bijeenkomst op eerste kerstdag.

Op eerste kerstdag komen alle kinderen uit onze huizen naar onze hoofdlocatie. Ze dragen hun nieuwe kleren. De dag begint met een mis. Daarna is er thee met lekkere snacks. ‘s Middags is er een grote gezamenlijke bijeenkomst waar iedereen mag laten zien wat hij of zij heeft ingestudeerd. Dan is er een geweldig kerstdiner.

Dank dat u deze bijzondere gebeurtenis voor deze kwetsbare kinderen al jaren mede mogelijk maakt, door uw gift voor nieuwe kleren!

Ik wens u mooie en gezegende Kerstdagen toe,

Met vriendelijke groet,

Screenshot 2018 12 09 About Don Bosco Ashalayam Kolkata Calcutta

directeur Don Bosco Ashalayam