Bosco Bangalore is in de sloppenwijken van Bangalore gestart met het creëren van betere ontwikkelingsmogelijkheden voor jonge kinderen. Studies tonen aan dat de eerste levensjaren van een kind cruciaal zijn voor zijn/haar ontwikkeling in zijn/haar verdere leven. Ouders in de sloppenwijken zijn druk om in hun dagelijks levensonderhoud te voorzien en hebben nauwelijks tijd om naar hun kinderen om te kijken. Zij laten hun kinderen achter bij de door de overheid gerunde ‘voorscholen’. Er is vooral aandacht voor gezondheid en voeding.

BOSCO gaat deze scholen ondersteunen en zet de ontwikkeling van het kind centraal. Het zal kijken naar schoolse vaardigheden, maar bijv. ook naar sociale vaardigheden.BOSCO wil 3.000 kinderen in de leeftijd van 3 tot 8 jaar bereiken in verschillende sloppenwijken in Bangalore.

Zo hoopt BOSCO een soepele overgang van de voorschool naar de reguliere basisschool te realiseren. Ook willen ze hiermee tijdig problemen signaleren binnen gezinnen en hierop actie ondernemen, om te voorkomen dat kwetsbare kinderen op straat terecht komen.

De Hofsteestichting en de Louisa Stichting gaven al een forse bijdrage, waarvoor hartelijk dank!

anganwadi

haella zw      hofstee       cafeaverechts      ASN grijs      Mutthatara grijs       Pelgrimshoeve grijs            logojdgrotezw    Logo Mijndomein

kinop grijs        Logo Books 4 Life grijs                logo MVR 480 grijs          youbedogrijs          weeshuis der doopsgezinden grijs            logo Louisa Stichting PMS     vastenactie grijs